Eğitim Öğretim Politikası

EĞİTİM-ÖĞRETİM POLİTİKASI


Kırıkkale Üniversitesi, eğitim-öğretim süreçlerinde öğrenci merkezli öğrenme yöntemleri, ortamları ve ölçme-değerlendirme uygulamalarına dayanan, öğrenciyi bütün yönleriyle geliştirmeyi amaçlayan bir anlayışla hareket etmektedir. Bu bağlamda hem bireysel ilgi ve ihtiyaçları hem de grup bilincini gözeten, kültür çeşitliliği anlayışıyla çağdaş ve yenilikçi bir eğitim felsefesi benimsenmiştir. Bu felsefeden hareketle aşağıdaki hedefler temel alınmaktadır;

1. Eğitim-öğretim programlarını, toplumsal sorunları (afet, istihdam vb.) ve ihtiyaçları, teknolojideki yenilikleri, ulusal ve uluslararası gelişmeleri göz önünde bulundurarak güncelleştirmek.

2. Özelde toplumun, genelde ise dünyanın ihtiyaç duyduğu, uzmanlık alanının gerektirdiği yeterlikleri gösteren, eleştirel, yansıtıcı ve yaratıcı düşünebilen, bilişsel, duyuşsal ve psikomotor kabiliyetlerle dengeli bir şekilde donanmış lider bireyler mezun etmek.

3. Teorik ve uygulamalı alan dersleri ve seçmeli dersler aracılığıyla öğrencilerin mevcut becerilerinin geliştirilmesini ve kendi uzmanlık alanını destekleyecek becerilerinin geliştirilmesini; bununla birlikte öğrencilere yeni bakış açıları, uygulamalar ve yöntemler sunan ders, etkinlik ve eğitimler aracılığıyla çapraz becerilerin kazandırılmasını ve geliştirilmesini destekleyecek bir öğretim programı uygulamak.

4. Yaparak ve yaşayarak öğrenmeyi destekleyen, problem çözme ve araştırmaya dayalı, öğrencinin derse aktif katılarak eleştirel, yansıtıcı ve yaratıcı beceriler sergilemesine imkân veren öğrenci merkezli çağdaş öğretim yöntemleri kullanmak.

5. Bütün öğrencilerin bilgiye ulaşması ve uygulama yapabilmesi için, kültürel özellikler, ekonomik yapı, özel eğitim ihtiyacı vb. durumları da göz önünde bulundurarak yüz yüze ve uzaktan erişilebilir şekilde, eğitim ve öğretim programlarının yapılarına uygun donanımlara sahip öğrenme ortamları sağlamak.

6. Öğrencilerin program kazanımlarına ulaşma durumlarını ortaya koymak amacıyla düzey belirleyici değerlendirmeye; öğrenme süreci içerisinde ortaya çıkan öğrenme eksiklerini belirlemek ve gidermek amacıyla biçimlendirici değerlendirmeye; hem öğrenme süreci içerisinde hem de süreç sonunda öğrencilerin öğrendiklerini ve nasıl öğrendikleri hakkındaki duygularını, düşüncelerini, gözlemlerini, sorumluluklarını ve sorularını ortaya koyabilecekleri yansıtıcı değerlendirmeye dayalı bir ölçme-değerlendirme sürecini gerçekleştirmek.

7. Hem ulusal hem de uluslararası anlaşmalar aracılığıyla kongre, sempozyum, çalıştay vb. etkinlikler düzenleyerek, öğrenci ve öğretim elemanı hareketliliğini destekleyerek ve ortak proje fırsatları sağlayarak öğrencilerin ve öğretim elemanlarının akademik niteliklerini geliştirmek.

8. PUKÖ döngüsü aracılığıyla öğrencinin program yeterliklerine ulaşma düzeyine, mezunların istihdam edilme ve lisansüstü eğitime devam etme durumlarına, iç ve dış paydaşların öğrenme-öğretme sürecine ilişkin görüşlerine yönelik izleme ve iyileştirme çalışmaları yaparak gerekli kararları almak.