12 Eylül 2022



Değerli Öğrencilerimiz;

7417 Sayılı Kanun İle 2547 Sayılı Kanuna Eklenen Geçiçi Madde 83 Uygulama İlkeleri Kapsamında öğrenci affına başvuran öğrencilerimiz ders kayıtları ve yapılan işlemler hakkında detaylı bilgi aşağıda sunulmuştur. Lütfen bilgilendirmenin tamamını okuyunuz.

Her türlü öğrencilik işlemlerinizle ilgili, Enstitü telefonlarına ulaşamadığınız durumlarda sgbe@kku.edu.tr adresine mail atarak bizimle daha hızlı ve etkin bir biçimde iletişim kurabilirsiniz.

 

1-İNTİBAK İŞLEMLERİ SONUÇLARI İÇİN TIKLAYINIZ. (05/07/2022-08/09/2022 tarihleri arası başvuranlar)

 

2-İNTİBAK İŞLEMLERİ SONUÇLARI İÇİN TIKLAYINIZ. (09/09/2022-16/09/2022 tarihleri arasında başvuranlar)


3-İNTİBAK İŞLEMLERİ SONUÇLARI İÇİN TIKLAYINIZ. (16/09/2022-23/09/2022 tarihleri arasında başvuranlar)


 23 Eylül 2022 tarihinden sonra başvuru yapan öğrenciler,  2022-2023 bahar döneminden itibaren öğrencilikleri başlatılacaktır. Bu öğrencilerin intibak işlemleri 1 Şubat 2023 tarihinde enstitü web sayfamızda yayımlanacaktır. 

Listede adı olmayan öğrencilerin af başvuruları eksik bilgi yada eksik belge nedeniyle reddedilmiş olup, başvuru sayfalarından güncelleme yapmaları gerekmektedir. 



1.      ÖĞRENİM ÜCRETİ ÖDEME İŞLEMLERİ

İlgili af kanunu maddesi kapsamında kayıt yapan doktora ve tezli yüksek lisans öğrencilerimizin daha önceki geçirmiş olduğu süreler dikkate alınarak, (doktorada 8 dönem, tezli yüksek lisansta 4 dönem öğrenim görmüş olanlar ) harç ödemesi yapıp yapmayacağı belirlenmiş ve intibak dosyasında açıklanmıştır.

a)      Doktora ve tezli yüksek lisans öğrencileri; 

Harç ödemekle yükümlü öğrenciler; ders kayıt işlemini öğrenim ücretini yatırmadan yapamayacaklardır. Öğrenim ücretlerini Ziraat Bankası ATM Şubelerinden veya Ziraat Bankası İnternet Bankacılığı Kanalıyla Öğrenci Numaraları ile yatırabileceklerdir.

 

2.      DERS KAYIT ve İNTİBAK İŞLEMLERİ

 

2022-2023 Eğitim öğretim yılı güz döneminde; 26 Eylül 2022 10.00-30 Eylül 2022 17:30 tarihleri arasında aşağıda belirtilen hususları dikkate alarak ders seçim işlemini yapmanız ve ders kaydınızın onaylandığına dair otomasyon sisteminden kontrolünü sağlamanız gerekmektedir.(İntibaklar Enstitümüzce yapılmış olup, Anabilim dalı başkanlığı öğrencinin zorunlu alması gereken dersi aldırabilecektir.) Derskayıt ve onaylanma aşamasında anabilim dalı başkanınız ile iletişime geçiniz. Ders onay işlemlerini anabilim dalı başkanıtarafından yapılacaktır.

Ders kayıt işleminizi;  https://ogrenciportal.kku.edu.tr/  öğrenci bilgi sisteminden e-devlet girişlinkinden yapmanız gerekmektedir. Yeni öğrenci numaranız intibak dosyasında mevcuttur.

Öğrenci sayfanızda iletişim bilgilerinizin mutlaka güncel olması gerekmektedir. Öğrenim süreçleri ile ilgili duyurularımız ve bilgilendirmelerimiz mail adresinize gönderildiği için mutlaka 1.mail adresinize güncel olarak kullandığınız mail adresinizi yazınız.

Fotoğrafı olmayan öğrencilerimizin ve fotoğrafların güncellenmesi gerekmektedir.Öğrenci kimliği basılacak olması nedeniyle vesikalık son üç ay içinde çekilmiş fotoğrafınızı yükleyiniz.

a)        Ders dönemine Kayıt Yapılan Öğrencilerin Dikkat Etmesi Gereken Hususlar:

İntibak işlemleri dosyasında isminiz karşısında alacağınız ders sayıları belirtilmiştir. Öğrenci otomasyon sayfanıza giriş yaparak kabul edilen dersleri görebilirsiniz. İntibak işlemlerinde; başarılı olan dersleriniz sayılmış ancak Üniversitemiz Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliği/Yönergesi gereğince, ders döneminde ders sayısı, AKTS ve kredi eksiği olan öğrenciler ders aşamasına aktarılmıştır. Daha önce başarılı olunan “Özel Uzmanlık Konuları” dersleri başarılı olarak kabul edilmemektedir. Bu öğrencilerimiz ders seçimlerinde mutlaka ders dönemi zorunluluklarını tamamlamak zorundadır.

Ders döneminde en fazla 30 AKTS’lik ders seçilebilmektedir. Seminer ve Bilimsel Araştırma Yayın Etiği dersleri bu kotanın dışında seçilebilmektedir.

Seminer dersi alacak olan öğrenciler Anabilim dalı başkanlığı ile irtibata geçerek danışman atamasını yapılmasını talep edecektir. Seminer dersi danışman öğretim üyesinden alınmasızorunludur.

Ders Dönemi zorunlulukları nelerdir?

Ø  En az 7 ders (zorunlu dersler öncelikli olmak üzere)

Ø  Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği konularını içeren bir dersi almak/başarılı olmak  (7 dersten hariç olmak üzere)

Ø  Seminer

Ø  En az 21 kredi

Ø  En az 60 AKTS

4 (dört) yarıyıl içinde bu şartları sağlayamayan öğrencinin kaydı silinir.

 

b)   Tez Aşamasına Kayıt Yapılan Öğrencilerin Dikkat Etmesi Gereken Hususlar

 

Tez aşamasına kayıt yapılan öğrenciler ilgili ana Bilim Dalı başkanlığına gelerek yeni bir danışman atama ve belirlenen danışman ile yeni bir tez öneri vermesi gerekmektedir. Tez aşamasına geçen öğrencilerin tez süreci yeniden başlamıştır. Önceki danışman öğretim üyesi ve tez konuları iptal edilmiştir.Eski danışman ve eski tez öneri ile devam etmek isteyen öğrenciler bu taleplerini ilgili ana bilim dalı başkanlığı ile görüşerek uygun olması halinde devam edebilecektir. Bu öğrencilerde tez önerisini yeniden hazırlamak ve danışman öğretim üyesine teslim etmek zorundadır.

Tez önerileri formu ve  taslağı linkleri aşağıda sunuludur.

Tez Öneri Formu Tıklayınız

Tez Taslağı İçin Tıklayınız

Tez önerilerini, 03 Ekim 2022 tarihine kadar  belirlenen danışman öğretim üyelerine teslim etmeyen öğrenciler ders kaydı yapmış olsalar dahi “Özel Uzmanlık Konuları” dersinden başarısız sayılacaktır.

Tez aşamasındaki öğrenciler ders seçim işlemlerinde Ana Bilim Dalı Başkanlıklarınca sözlü olarak belirlenen danışman öğretim üyesi adına açılan “Özel Uzmanlık Konuları” dersi seçilecektir. Danışman öğretim üyesi belirlenmeyen öğrenciler ise Ana Bilim Dalı Başkanı adına açılan “Özel Uzmanlık Konuları” dersini seçeceklerdir.

Bu aşama olan yüksek lisans öğrencileri en az 2 dönem Özel Uzmanlık Konuları dersi alıp başarılı olduktan sonra, doktora öğrencileri ise en az 4 dönem Özel Uzmanlık Konuları dersi alıp 3 ara rapor sunumu yaptıktan sonra tez savunma sınavına girebileceklerdir.

 

ÇOK ÖNEMLİ : Doktora öğrencilerimizin   tez savunma sınavına girebilmesi ; tez konusu ile ilgili en az bir adet bilimsel makalesinin ulusal/uluslararası hakemli dergilerde yayımlanmış veya yayımlanmak üzere kesin kabul edilmiş olması“ olması gerekmektedir.  Makale yayım konusunda mutlaka danışman öğretim üyeniz ile iletişime geçiniz. Makale yayın şartını sağlamayan öğrenci tez savunma sınavına giremez ve azami süre sonunda kaydı silinir.

 

ÇOK ÖNEMLİ :Tezli Yüksek Lisans öğrencileri, tez savunma sınav öncesi;  Yüksek lisans tezinden üretilmiş bir makaleyi hakemli bir dergide yayınlamış ya da kabul almış olması veya tam metin formatında ulusal/uluslararası en az bir bildiri (kongre, konferans, sempozyum vb.) yayınlamış olması “  şartı istenmektedir. Makale hazırlama ve yayımlama konusunda mutlaka danışman öğretim üyeniz ile iletişime geçiniz. Makale yayın şartını sağlamayan öğrenci tez savunma sınavına giremez ve azami süre sonunda kaydı silinir

 

c)    Doktora Yeterlik Aşamasına Kayıt Yapılan Öğrencilerin Dikkat Etmesi Gereken Hususlar

Bu aşamaya kayıt yapılan doktora öğrencileri, 2022-2023 güz dönemi ders seçiminde sadece  “ Doktora Yeterlilik Sınav Çalışması “ dersini seçecektir. Bu dersi seçmeyen öğrenci öğrencilerimiz yeterlilik sınavına giremeyecektir.

Ders dönemi zorunluluklarını tamamlamadığı halde bu derse kayıt yaptıran öğrencinin ders seçimi geçersiz sayılacaktır. Yeterlilik sınavına girse dahi sınavı iptal edilecektir.

Doktora Yeterlilik Sınavı aşamasına kayıt yaptıran öğrencilerimiz 01 Kasım-30 Aralık 2022 tarihleri arasında yeterlilik sınavına girmek zorundadır. Doktora Yeterlilik Sınavına en geç 5. yarıyılda girilmek zorundadır. 5. Yarıyılda doktora yeterlilik sınavına girmeyen veya başarısız olan öğrenciler bir sonraki yarıyılda sınava girmek ve başarılı olmak zorundadır. Aksi halde kayıtları silinecektir.

d)   Doktora Tez Öneri Aşamasına Kayıt Yapılan Öğrencilerin Dikkat Etmesi Gereken Hususlar

Doktora yeterlilik sınavından başarılı olan doktora öğrencilerimiz ders seçiminde sadece“ Tez Önerisi Savunma Sınavı Çalışması”nı seçeceklerdir.

Tez Önerisi Sınav Çalışmasına kayıt yaptıran öğrenci Anabilim dalı başkanlığı ile irtibata geçerek danışman atamasını ve TİK jürisini Anabilim dalının Enstitümüze bildirmesi gerekmekte olup, öğrenci01 Kasım-30 Aralık 2022 tarihleri arasında tez önerisi savunma  sınavına girmek zorundadır.

Dönem içinde tez öneri savunma sınavına girmeyen veya başarısız olan öğrenci aynı danışman öğretim üyesi ile 3 ay içinde, danışman öğretim üyesi değişikliği halinde 6 ay içinde tez öneri savunma sınavına girmek zorundadır. Aksi halde kayıtları silinir.

 

3.      ONLİNE BELGE ALMA İŞLEMLERİ Enstitümüze gelmeden öğrenci otomasyon sisteminden online belge (Öğrenci Belgesi,Transkript Belgesi) hizmeti alabilirsiniz. E-imzalı olarak verdiğimiz bu belgeleri her türlü resmi/özel başvuru işlemlerinizde kullanabilirsiniz. Online belge alma hakkında detaylı bilgi aşağıdaki linkte mevcuttur.

ONLİNE ÖĞRENCİ BELGESİ,TRANSKRİPT BELGESİ ALMA İŞLEMLERİ İÇİN TIKLAYINIZ.

 

4.      ORCİD YAZAR KİMLİĞİ ALMA İŞLEMLERİ

YÖK Yürütme Kurulu, 13.05.2020 tarihli toplantısı ile; lisansüstü öğretim programlarına kayıtlı öğrencilerin Open ResearcherandContributor ID (ORCID)* numarası kullanmalarının zorunlu tutulması kararlaştırmıştır. Bu kapsamda tüm lisansüstü öğrencilerimizin ORCİD ID numarası alması ve öğrenci otomasyon sisteminde iletişim bilgilerine girmesi gerekmektedir. Kayıt linki ve detaylı bilgilendirme aşağıda sunulmuştur.

ORCİD KİMLİK NO ALMA İŞLEMLERİ İÇİN TIKLAYINIZ.


 

Tüm öğrencilerimize yeni eğitim öğretim döneminde başarılar dileriz.

Üniversitemizde sanal tur için TIKLAYINIZ.