Değerli
Öğrencilerimiz;
7417 Sayılı Kanun İle 2547 Sayılı Kanuna Eklenen Geçiçi Madde 83
Uygulama İlkeleri Kapsamında
öğrenci affına başvuran öğrencilerimiz ders kayıtları ve yapılan işlemler
hakkında detaylı bilgi aşağıda sunulmuştur. Lütfen bilgilendirmenin tamamını
okuyunuz.
Her türlü öğrencilik işlemlerinizle ilgili,
Enstitü telefonlarına ulaşamadığınız durumlarda sgbe@kku.edu.tr adresine mail atarak bizimle daha hızlı ve
etkin bir biçimde iletişim kurabilirsiniz.
1-İNTİBAK İŞLEMLERİ SONUÇLARI İÇİN TIKLAYINIZ. (05/07/2022-08/09/2022 tarihleri arası başvuranlar)
2-İNTİBAK İŞLEMLERİ SONUÇLARI İÇİN TIKLAYINIZ. (09/09/2022-16/09/2022 tarihleri arasında başvuranlar)
23 Eylül 2022 tarihinden sonra başvuru yapan öğrenciler, 2022-2023 bahar döneminden itibaren öğrencilikleri başlatılacaktır. Bu öğrencilerin intibak işlemleri 1 Şubat 2023 tarihinde enstitü web sayfamızda yayımlanacaktır.
Listede adı olmayan öğrencilerin af başvuruları eksik bilgi yada eksik belge nedeniyle reddedilmiş olup, başvuru sayfalarından güncelleme yapmaları gerekmektedir.
1. ÖĞRENİM ÜCRETİ ÖDEME İŞLEMLERİ
İlgili af kanunu
maddesi kapsamında kayıt yapan doktora ve tezli yüksek lisans öğrencilerimizin
daha önceki geçirmiş olduğu süreler dikkate alınarak, (doktorada 8 dönem, tezli
yüksek lisansta 4 dönem öğrenim görmüş olanlar ) harç ödemesi yapıp yapmayacağı
belirlenmiş ve intibak dosyasında açıklanmıştır.
a)
Doktora ve tezli yüksek lisans öğrencileri;
Harç ödemekle yükümlü
öğrenciler; ders kayıt işlemini öğrenim ücretini yatırmadan yapamayacaklardır.
Öğrenim ücretlerini Ziraat Bankası ATM Şubelerinden veya Ziraat Bankası
İnternet Bankacılığı Kanalıyla Öğrenci Numaraları ile yatırabileceklerdir.
2. DERS KAYIT ve İNTİBAK İŞLEMLERİ
2022-2023 Eğitim
öğretim yılı güz döneminde; 26 Eylül 2022 10.00-30 Eylül 2022 17:30 tarihleri arasında aşağıda belirtilen hususları dikkate alarak ders
seçim işlemini yapmanız ve ders kaydınızın onaylandığına dair otomasyon
sisteminden kontrolünü sağlamanız gerekmektedir.(İntibaklar
Enstitümüzce yapılmış olup, Anabilim dalı başkanlığı öğrencinin zorunlu alması
gereken dersi aldırabilecektir.) Derskayıt ve onaylanma aşamasında
anabilim dalı başkanınız ile iletişime geçiniz. Ders onay işlemlerini
anabilim dalı başkanıtarafından yapılacaktır.
Ders kayıt işleminizi; https://ogrenciportal.kku.edu.tr/ öğrenci bilgi sisteminden e-devlet girişlinkinden yapmanız gerekmektedir. Yeni öğrenci numaranız intibak dosyasında mevcuttur.
Öğrenci sayfanızda iletişim bilgilerinizin mutlaka
güncel olması gerekmektedir. Öğrenim süreçleri ile ilgili duyurularımız ve bilgilendirmelerimiz
mail adresinize gönderildiği için mutlaka 1.mail adresinize güncel olarak
kullandığınız mail adresinizi yazınız.
Fotoğrafı olmayan
öğrencilerimizin ve fotoğrafların güncellenmesi gerekmektedir.Öğrenci kimliği
basılacak olması nedeniyle vesikalık son üç ay içinde çekilmiş fotoğrafınızı
yükleyiniz.
a)
Ders dönemine Kayıt Yapılan Öğrencilerin Dikkat Etmesi Gereken Hususlar:
İntibak işlemleri dosyasında isminiz karşısında alacağınız
ders sayıları belirtilmiştir. Öğrenci otomasyon sayfanıza giriş yaparak kabul
edilen dersleri görebilirsiniz. İntibak işlemlerinde; başarılı olan dersleriniz
sayılmış ancak Üniversitemiz Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliği/Yönergesi gereğince,
ders döneminde ders sayısı, AKTS ve kredi eksiği olan öğrenciler ders aşamasına
aktarılmıştır. Daha önce başarılı olunan “Özel Uzmanlık Konuları” dersleri
başarılı olarak kabul edilmemektedir. Bu öğrencilerimiz ders seçimlerinde
mutlaka ders dönemi zorunluluklarını tamamlamak zorundadır.
Ders döneminde en fazla 30 AKTS’lik ders
seçilebilmektedir. Seminer ve Bilimsel Araştırma Yayın Etiği dersleri bu
kotanın dışında seçilebilmektedir.
Seminer dersi alacak
olan öğrenciler Anabilim dalı başkanlığı ile irtibata geçerek danışman
atamasını yapılmasını talep edecektir. Seminer dersi danışman öğretim üyesinden
alınmasızorunludur.
Ders Dönemi
zorunlulukları nelerdir?
Ø En
az 7 ders (zorunlu dersler öncelikli olmak üzere)
Ø Bilimsel
Araştırma ve Yayın Etiği konularını içeren bir dersi almak/başarılı olmak (7 dersten hariç olmak üzere)
Ø Seminer
Ø En
az 21 kredi
Ø
En az 60 AKTS
4
(dört) yarıyıl içinde bu şartları sağlayamayan öğrencinin kaydı silinir.
b) Tez Aşamasına Kayıt
Yapılan Öğrencilerin Dikkat Etmesi Gereken Hususlar
Tez aşamasına kayıt yapılan öğrenciler ilgili ana
Bilim Dalı başkanlığına gelerek yeni bir danışman atama ve belirlenen danışman
ile yeni bir tez öneri vermesi gerekmektedir. Tez
aşamasına geçen öğrencilerin tez süreci yeniden başlamıştır. Önceki danışman
öğretim üyesi ve tez konuları iptal edilmiştir.Eski danışman ve eski tez
öneri ile devam etmek isteyen öğrenciler bu taleplerini ilgili ana bilim dalı
başkanlığı ile görüşerek uygun olması halinde devam edebilecektir. Bu
öğrencilerde tez önerisini yeniden hazırlamak ve danışman öğretim üyesine
teslim etmek zorundadır.
Tez önerileri formu ve taslağı linkleri aşağıda sunuludur.
Tez
Öneri Formu Tıklayınız
Tez
Taslağı İçin Tıklayınız
Tez önerilerini, 03
Ekim 2022 tarihine kadar belirlenen
danışman öğretim üyelerine teslim etmeyen öğrenciler ders kaydı yapmış olsalar
dahi “Özel Uzmanlık Konuları” dersinden başarısız sayılacaktır.
Tez aşamasındaki öğrenciler ders seçim işlemlerinde
Ana Bilim Dalı Başkanlıklarınca sözlü olarak belirlenen danışman öğretim üyesi
adına açılan “Özel Uzmanlık Konuları” dersi seçilecektir. Danışman öğretim üyesi belirlenmeyen öğrenciler ise Ana Bilim
Dalı Başkanı adına açılan “Özel Uzmanlık Konuları” dersini seçeceklerdir.
Bu aşama olan yüksek lisans öğrencileri en az 2
dönem Özel Uzmanlık Konuları dersi alıp başarılı olduktan sonra, doktora
öğrencileri ise en az 4 dönem Özel Uzmanlık Konuları dersi alıp 3 ara rapor
sunumu yaptıktan sonra tez savunma sınavına girebileceklerdir.
ÇOK
ÖNEMLİ : Doktora öğrencilerimizin tez savunma sınavına girebilmesi ; tez konusu
ile ilgili en az bir adet bilimsel makalesinin ulusal/uluslararası hakemli
dergilerde yayımlanmış veya yayımlanmak üzere kesin kabul edilmiş olması“
olması gerekmektedir. Makale yayım
konusunda mutlaka danışman öğretim üyeniz ile iletişime geçiniz. Makale yayın
şartını sağlamayan öğrenci tez savunma sınavına giremez ve azami süre sonunda
kaydı silinir.
ÇOK
ÖNEMLİ :Tezli Yüksek Lisans öğrencileri, tez savunma sınav
öncesi; “Yüksek lisans
tezinden üretilmiş bir makaleyi hakemli bir dergide yayınlamış ya da kabul
almış olması veya tam metin formatında ulusal/uluslararası en az bir bildiri
(kongre, konferans, sempozyum vb.) yayınlamış olması “ şartı istenmektedir. Makale hazırlama ve
yayımlama konusunda mutlaka danışman öğretim üyeniz ile iletişime geçiniz.
Makale yayın şartını sağlamayan öğrenci tez savunma sınavına giremez ve azami
süre sonunda kaydı silinir
c) Doktora Yeterlik
Aşamasına Kayıt Yapılan Öğrencilerin Dikkat Etmesi Gereken Hususlar
Bu aşamaya kayıt yapılan doktora öğrencileri,
2022-2023 güz dönemi ders seçiminde sadece
“ Doktora Yeterlilik Sınav Çalışması “ dersini seçecektir. Bu dersi
seçmeyen öğrenci öğrencilerimiz yeterlilik sınavına giremeyecektir.
Ders dönemi zorunluluklarını tamamlamadığı halde bu
derse kayıt yaptıran öğrencinin ders seçimi geçersiz sayılacaktır. Yeterlilik
sınavına girse dahi sınavı iptal edilecektir.
Doktora
Yeterlilik Sınavı aşamasına kayıt yaptıran öğrencilerimiz 01 Kasım-30 Aralık 2022 tarihleri
arasında yeterlilik sınavına girmek zorundadır. Doktora
Yeterlilik Sınavına en geç 5. yarıyılda girilmek zorundadır. 5. Yarıyılda
doktora yeterlilik sınavına girmeyen veya başarısız olan öğrenciler bir sonraki
yarıyılda sınava girmek ve başarılı olmak zorundadır. Aksi halde kayıtları
silinecektir.
d) Doktora Tez Öneri
Aşamasına Kayıt Yapılan Öğrencilerin Dikkat Etmesi Gereken Hususlar
Doktora
yeterlilik sınavından başarılı olan doktora öğrencilerimiz ders seçiminde
sadece“ Tez Önerisi Savunma Sınavı Çalışması”nı seçeceklerdir.
Tez Önerisi Sınav Çalışmasına kayıt
yaptıran öğrenci Anabilim dalı başkanlığı ile irtibata
geçerek danışman atamasını ve TİK jürisini Anabilim dalının Enstitümüze
bildirmesi gerekmekte olup, öğrenci01 Kasım-30 Aralık 2022 tarihleri arasında tez önerisi savunma sınavına girmek zorundadır.
Dönem
içinde tez öneri savunma sınavına girmeyen veya başarısız olan öğrenci aynı
danışman öğretim üyesi ile 3 ay içinde, danışman öğretim üyesi değişikliği
halinde 6 ay içinde tez öneri savunma sınavına girmek zorundadır. Aksi halde
kayıtları silinir.
3. ONLİNE BELGE ALMA İŞLEMLERİ
Enstitümüze gelmeden öğrenci otomasyon sisteminden online belge (Öğrenci Belgesi,Transkript Belgesi) hizmeti alabilirsiniz. E-imzalı olarak verdiğimiz bu belgeleri her türlü resmi/özel başvuru işlemlerinizde kullanabilirsiniz. Online belge alma hakkında detaylı bilgi aşağıdaki linkte mevcuttur.
ONLİNE
ÖĞRENCİ BELGESİ,TRANSKRİPT BELGESİ ALMA İŞLEMLERİ İÇİN TIKLAYINIZ.
4. ORCİD YAZAR KİMLİĞİ ALMA İŞLEMLERİ
YÖK Yürütme Kurulu, 13.05.2020 tarihli toplantısı ile;
lisansüstü öğretim programlarına kayıtlı öğrencilerin Open ResearcherandContributor
ID (ORCID)* numarası kullanmalarının zorunlu tutulması kararlaştırmıştır. Bu
kapsamda tüm lisansüstü öğrencilerimizin ORCİD ID numarası alması ve öğrenci
otomasyon sisteminde iletişim bilgilerine girmesi gerekmektedir. Kayıt linki ve
detaylı bilgilendirme aşağıda sunulmuştur.
ORCİD
KİMLİK NO ALMA İŞLEMLERİ İÇİN TIKLAYINIZ.
Tüm öğrencilerimize yeni
eğitim öğretim döneminde başarılar dileriz.
Üniversitemizde sanal tur için TIKLAYINIZ.